top of page
KV wide 02_edited.jpg
image.png

タタメルバイク先行受注受付を開始しました!

2024年5月15日からICOMAタタメルバイクの先行受注受付を開始しました。

ご購入を希望される方は以下のフォームよりご登録をお願いいたします。

私たちは、今まで展示会で出会った方々や、先行オーダーメイド販売で購入していただいた方々から様々なご意見をいただき、タタメルバイクのさらなる改良を進めてきました。安心して走行することができるための試験や、お求めやすい価格で手に取っていただけるようにコスト面の精査などを実施しております。

とても多くの台数を一度にデリバリーすることはまだ不可能ですが、お待ちいただいているみなさまに向けて順次お届けしていきたいと思っています。

この機会にぜひ予約受付をお願いいたします。

販売想定価格 : ¥498,000 (税込 / 送料別途)

お届け時期 : 2024年10月頃から順次お渡し

(予約状況により生産時期が変動するか可能性があります)

※原材料費の高騰や、為替の状況から多少の変更が生じる可能性があります。

その際は予約のお客様には速やかにメールでお知らせいたします。

小型バイク並みのサスペンションを搭載
しっかり、楽に走れる安心設計

小さな段差もしっかりと乗り越えられるよう

フロントには10インチのホイールとサスペンション​。

リア部分には大径のモノサスペンションを搭載。

国産品質の板金加工で製造された車体で安心した走りを実現します。

スクリーンショット 2024-05-02 15.09.06.jpg
スクリーンショット 2024-05-02 15.08.41.jpg

みんなでつくる。
​みんなのバイク。

​付け替え可能なサイドパネルは様々なカスタマイズを可能にします。

その日の気分や服装によってバイクを着せ替えたり、

車体への影響を考えずに自分でカスタムをしたり、

使い方は人それぞれです。

​あなただけのタタメルバイクを楽しんでください!

コンセントで3時間充電
約30km走行可能

ご自宅のコンセントで簡単に充電。

机の下にも入ってしまうスーツケースサイズ。

どこでも駐車できて、​充電することができます。​

また、ライフサイクルが長く安全性に秀でた

リン酸鉄リチウム電池を使用。

安心して使える環境に優しい電動バイクです。

もしものときの、頼れるバイク
​ポータブル電源機能搭載

USBによる給電機能を搭載。

バイクとしてだけでなくポータブル電源としての活用で

出先でのスマホ電源切れも心配ご無用です。

機能をさらに追加することで非常時にも役にたつ防災用ポータブル電源用途や、​

側面パネルを活用したデジタルサイネージ、太陽光パネルによる自家発電など、

これまでのバイクには無い​様々な拡張可能性を秘めている

​ICOMA タタメルバイクの進化に今後もご期待ください。

KV06.jpg

国内製造にて作られた
​コラボレーションバイク

国内の自社工場のみならず、日本の町工場とコラボレーションし車体は組み付けられています。

また、3Dプリンタを用いたパーツや削り出しなど社内の設備で加工製造も行っています。

​『クラフトバイク』とも言えるタタメルバイクは

今後もさらなるコラボレーションを行っていきます。

SIDE_.jpg
image.png

バイク状態

 

 

折り畳み状態

全高:1,000mm

全長 : 1,230mm

全幅 :  650mm​​

全高:690mm

全長:690mm

全幅:260mm

規格:原付一種 (普通免許で運転可能)
車体重量:63kg

最高速度:≦ 40km/h
航続距離:≦ 30km (満充電時)
フロント/リアサスペンション搭載 
フロントホイール 10インチ
リアホイール 6.5インチ​

※国内メーカースクーターと同等の走破性

モーター:定格出力600W 

最高出力2000W

バッテリー:リン酸鉄リチウム電池 (51.2V)

バッテリーライフサイクル:2000-3000回

バッテリー定格容量:12Ah (約0.6kWh)

耐荷重 : 100kgまで

サイドパネル:サイズH350mm×W570mm  

(素材やカラー変更可能)

USB出力完備

カスタムギャラリー

PLAIN_YELLOW.jpg
RACER_B.jpg
PROTO_YELLOW.jpg
POP_A.jpg
AIR_GRY.jpg
SUSHI IKURA.jpg
  • Q : Is the vehicle safe enough?
    The body design is made to maintain satisfactory durability while also meeting the legal standards for driving on public roads. Currently, we are in the process of consulting with various experts in order to formulate ICOMA's own safety quality requirements. We are also conducting further trials using specialized testing equipment. Due to the risks revolving around the use of motorcycles, our top priority is to ensure that it can be driven safely.  We are constantly making improvements and aiming to create products of reliable quality. A driver's license is required to operate this product. Please drive in accordance with traffic laws.
  • Q: It’s pretty heavy…
    The frame is made of two pieces of sheet metal bolted to one another to facilitate various design changes. The sheet metal is made thicker for safety reasons. Additionally, it is equipped with the suspension used for scooters and mini-bikes. There is also a motor, battery, and other elements added to the frame, which adds up to a total weight of about 60 kg. Since the ICOMA TATAMEL BIKE can be rolled around like a suitcase, its weight is not a concern when you are rolling it on relatively flat surfaces. However, we recommend having at least two people when loading and unloading the bike into and out of a car. We are planning to change the frame manufacturing method or reduce weight by using resin for certain parts when the design matures in the future.
  • Q : Is it safe to drive in the rain?
    Currently, we do not recommend driving it in the rain. We are planning to carry out more detailed electrical equipment-related waterproofing tests and modifications before custom-made delivery begins. Therefore we expect that the waterproof capability will improve by then. We will be contacting prospective buyers with information on this item as we progress. Thank you for your cooperation.
  • Q : Is it possible to use this as a power supply source for camping, etc.?
    The bike will be equipped with a waterproof USB power supply port. Regarding the AC power supply, we are at the research and development stage for implementation. For the moment, this option will only be available to company buyers. At ICOMA, we are committed to designing and engineering products that make the use of electricity safe and enjoyable.
  • Q: Do you sell class 2 mopeds?
    We are considering future development after first achieving commercialization of the product as a Class 1 moped. We are currently undecided, but we have received many requests for it, so we would appreciate your continued support so that we can eventually sell the product in a class 2 version as well.
  • Q: Is it possible to do a test run?
    We plan to offer test-ride opportunities to everyone who has entered. We will contact you by e-mail as soon as we receive your registration. We will also post information about events and other exhibits in the NEWS section of our website.
  • Q: Can you use the side panel as a desk?
    After a large volume of requests, we have included a hinge that allows it to be unfolded into a desk. You can also choose options that will make your desk more stable (additional charges apply). At ICOMA, we develop products based on feedback from everyone on SNS, exhibitions, etc. So feel free to give us your feedback!
  • Q: What kind of customizations can you do?
    Customization options are as follows (1) Standard : Select your favorite color/design from the specified parts. (2) Full custom-made: Wrapping, custom parts, etc., will be completed through communication with ICOMA's designers to create a bike that is uniquely yours (additional charges apply). (3) Collaboration model : We will create a limited number of models that collaborate ICOMA's bikes with the unique technology of your business (additional charges apply). For company buyers only. Please contact us if you are interested in this service.
  • Q: I want to purchase for collaboration or research and development purposes
    ICOMA is currently looking for collaborations with co-creation partners. We also have commercial models available, so please contact us.
  • Q : Do you offer post-sale support?
    If you find any defects or malfunctions, please contact us immediately. Our staff will take care of the problem. If you are far away, please understand that we may ask you to ship the product by courier service according to procedure (we will cover the shipping cost). However, we are not responsible for any intentional damage or self-inflicted damage that is not caused by the bike body design. For details, please refer to the separate purchase documents sent to you at the time of purchase.
  • Q: Can I purchase it even if I live overseas or on a remote island?
    This product is not currently available to overseas and remote islands residents. We apologize for the inconvenience. At this time, we are only accepting applications from users who we can have immediate contact with so that we can quickly check the status of the vehicle. We are developing this product so that it can be purchased by people in overseas and remote islands. We appreciate your patience.
  • Q : 段差などに弱そうですが...
    国産スクーターでも一般的な10インチホイールの前輪タイヤと前後サスペンションを搭載しているため一般的なキックボードや小型モビリティよりも段差に有利です。弊社としては本車両は軽快車として開発を行なっているため、不整地の継続的な仕様や、意図的なギャップ走行に関しては推奨していません。
  • Q : 電動バイクに対する補助金は使用できますか?
    現状使用できません。今後適応できるように開発を進めてまいります。
  • Q : 自賠責はどうなりますか
    一般的な原付一種と同様に、自賠責保険の加入が必須となります。登録時に最寄りの特約店にて加入くださいませ。
  • Q : バッテリー取り外しはできますか
    車体を折りたたんでコンパクトになる性質上、ユーザー様での取り外しは一般利用として想定されておりません。車体サイドに設けられた充電口からの充電となります。
  • Q : 荷物を乗せられるカゴなどのカスタムはありますか
    現状は設定はありませんが、今後オプションパーツを充実させていく予定です。ご期待ください。
  • Q : 四角いデザインには何か意味があるのですか
    折りたたんだときに、空間に対して効率よく収容でき、家の中置いてもインテリアとして違和感なく置けるよう、四角という親しみやすい形状にこだわりました。
  • Q : 急速充電可能ですか
    一般的な自動車用の充電ポートや急速充電器などはご使用になれません。同梱の充電アダプターで家庭用100Vで3時間で満充電となります。
  • Q : 電車やバスに持ち込めますか
    交通会社様の規定ルールごとに異なりますので、ご利用予定の会社様にお問い合わせください。
  • Q : 剛性は大丈夫ですか
    砂利道なども走行は可能ですが、本格的なオフロード走行などは非推奨となります。
  • Q : 盗難対策はありますか
    カードキーによる施錠が可能です。物理的な対策としてはチェーンロックなど市販品をご利用いただくか、ご自宅やガレージ内に持ち込んでいただく形となります。
  • Q : 車載はできますか
    可能です。2名での積み下ろしを推奨いたします。一般的なバイク比べると軽量ですが、重量がありますので、安全に配慮してトランポを行ってください。
  • Q : パネルを外して走行できますか
    走行自体は可能ですが、配線の被覆や車体を傷つける可能性があるため非推奨となります。
bottom of page